
DVIRAČIO GREITVERŽLĖ: KAS TAI YRA IR KAIP TEISINGAI JĄ PRIVERŽTI
Šiuolaikiniai dviračių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria patogumui ir paprastumui, ypač kai kalbama apie pradedančiuosius dviratininkus. Gamintojai stengiasi, kad dviračio priežiūra būtų kuo paprastesnė, naudodama efektyvias ir paprastas dalis. Šiandien kalbėsime apie vieną iš jų, būtent greitveržlę (ekscentrikas). Kas tai yra, kokiose dviračio dalyse ji naudojama ir kaip teisingai ja naudotis?
Tai užspaudžiamas tvirtinimo mechanizmas, kuris palengvina ir pagreitina dviračio remontą. Ekscentrikas naudojamas ratų tvirtinimui, taip pat balnelio vamzdžio tvirtinimui ir reguliavimui. Mechanizmas taip pat naudojamas sulankstomo dviračio rėmo dalims tvirtinti. Be to, ekscentrikų pagalba gali būti tvirtinamos tokios detalės kaip vairo iškyša, apšvietimo žibintai ir kiti elementai.
Pagrindinis šios dalies privalumas yra tas, kad jei kelyje reikia nuimti ratą, norint pakeisti prakiurusią kamerą, tai neužims daug laiko ir papildomų įrankių. Su juo taip pat daug lengviau sureguliuoti balnelio aukštį.
Dviračio ekscentrikų rūšys:
QUICK-RELEASE yra greitas atjungimas, naudojamas daugumoje žemesnės ir vidutinės kainos dviračiuose. Jo skersmuo yra 5 mm, to pakanka normaliam važiavimui be didelių apkrovų.
THRU-AXLE – naudojamas aukščiausios klasės dviračiuose, skirtiems agresyviam važiavimui. Ašis gali atlaikyti dideles apkrovas.
Dažniausiai tvirtinimo detalės yra pagamintos iš chromolibdeno arba titano lydinio. Nepriklausomai nuo tvirtinimo elemento tipo, veikimo principas yra tas pats. Norėdami nuimti ratą, vienu judesiu reikia atspausti ekscentriką, o norint jį įdėti į vietą, prispausti.
Veiksmo seka yra tokia:
perkelkite dviratį į horizontalią padėtį ratais aukštyn;
atsukite tvirtinimo veržlę ir atlenkite svirtį į laisvą padėtį;
įstatykite ratą į tvirtinimo lizdus;
priešingame ašies gale priveržkite reguliavimo veržlę, tada ją šiek tiek atlaisvinkite, kad svirtis turėtų šiek tiek laisvumo;
nustatykite greitveržlę į „uždarą“ padėtį, tai yra, tiesiog palenkite svirtį (užspaudimo jėga turi būti vidutinė).
jei rankenėlė neužsispaudžia iki galo, šiek tiek atlaisvinkite veržlę ir atvirkščiai jei per laisva - šiek tiek atlenkę svirtį, priveržkite veržlę.
Nedarykite dažnos klaidos sukdami svirtį, o ne veržlę!
Toliau reikia patikrinti ar ratas tvirtai stovi lizde. Patikrinkite ar nėra rato klibėjimo, ar stabdžių kaladėlės nesiliečia prie ratlankio, stabdžių disko, jei kaladėlės liečiasi , greičiausiai ratas neteisingai įstatytas į tvirtinimo lizdą.
Stebėkite ekscentriko tinkamumą naudoti, būtent svirties eigą: jį reikia užspausti be vargo. Jei mechanizmas turi laisvumo, vadinasi, tvirtinimas nepatikimas, detalę reikia keisti.
Ratų greitveržlės trūkumas yra padidėjusi dviračio vagystės rizika. Norint išvengti bėdų, verta atskirai prirakinti ratą prie rėmo.
Rašyti komentarą