GALINIO PERJUNGĖJO AUSELĖ: KAS TAI YRA, KOKIOS BŪNA, KAIP IŠSIRINKTI IR PAKEISTI


Dviračio galinio perjungėjo auselė nėra pati svarbiausia ir matomiausia dviračio dalis, tačiau atlieka labai naudingą funkciją. Pradedantieji dažniausiai sužino apie šios dalies buvimą po to, kai susiduria su galiniu pavarų perjungėju. Kad dviračio auselės lūžimo ir keitimo problema jūsų nenustebintų, išsamiai papasakosime apie jos paskirtį, dizaino ypatybes ir ką daryti, jei auselė vis tiek neveikia.

Auselė yra tvirtinimo detalė, kuria prie rėmo tvirtinamas galinis pavarų perjungiklis. Techniškai tai yra adapteris, kuris atlieka apsauginę funkciją. Auselei, po smūgio į dešinę rato pusę, tenka didžiausias krūvis. Pakeisti šią dalį yra daug lengviau ir pigiau nei pirkti naują pavarų perjungiklį, remontuoti ar keisti rėmą. Beje, ant plieninių rėmų auselė yra nenuimama, nes plienas yra mažiau linkęs deformuotis ir yra lengvai taisomas.

Medžiagos ir dizainas
Auselė yra pritvirtinta prie rėmo dviem varžtais, todėl ją pakeisti nebus sunku. Ji yra specialiai pagaminta iš minkštų metalų, kad auselė būtų lanksti ir lengvai lūžtų nuo smūgio. Be to, gamintojai specialiai gamina auseles su paploninimu, papildomomis skylėmis. Viskas taip, kad dalis sulūžtų „tinkamoje“ vietoje.

Šie laikikliai dažniausiai gaminami iš:

Diuraliuminis. Tokia auselė yra patvaresne, ją galima ištiesinti.
Siliumo lydiniai. Deformuotą silumininę auselę geriau nedelsiant pakeisti, nes jos viduje atsiranda įtrūkimų, dėl kurių net ir esant nedideliam apkrovimui, pavyzdžiui, ant nedidelės duobės, jis gali sulūžti. Siluminis laikiklis labiau tinka ramiam važiavimui, esant didelėms apkrovoms medžiagoje susidaro mikro įtrūkimai, dėl kurių detalė greitai nusidėvi.
 
Jei adapteris pagamintas iš plieno, tai yra minusas, nes kietas metalas nesugers smūgio jėgos, o perkels ją į rėmą ar jungiklį. Važiuoti su sulenktu adapteriu neverta, nes nepavyks tinkamai sureguliuoti pavarų perjungiklio.

Kaip išsirinkti naują dviračio auselę
Įvairūs dviračiai turi skirtingus galinio pavarų perjungiklio laikiklius, jo pakeisti analoginiu nepavyks, nes turi atitikti su rėmo konstrukcija. Tas pats auselės modelis gali būti ant kelių dviračių, ir atvirkščiai – ant to paties dviračio modelio uždedami skirtingi adapteriai, priklausomai nuo pagaminimo metų, pavarų perjungiklio tipo ir ašies dydžio. Todėl geriausia iš anksto įsigyti vieną ar du atsarginius adapterius, ypač jei vykstate į ilgą kelionę dviračiu. Jei laikiklis sulūžęs, neišmeskite jo, jis pasitarnaus kaip naujos dalies pavyzdys. Svarbu, kad jo forma ir dizainas visiškai atitiktų originalą. Adapterį taip pat galite pasirinkti markiruotę.

Norėdami kuo ilgiau išlaikyti galinio pavarų perjungiklio laikiklį, įpraskite tinkamai vengti kliūčių. Sukdami į dešinę stenkitės palikti pakankamai vietos tarp kliūties (akmens, rąsto ar kelkraščio) ir galinio rato. Net per arti privažiavus prie bordiūro, kyla pavojus sugadinti auselę. Visada įsitikinkite, kad dviratis yra saugus, kai stovi, nes dažniai auselė sulinksta numetus dviratį ant dešinės pusės, o ne važiuojant. Nors jei dažnai važiuojate per krūmus ar bekelėmis, tada yra visos galimybės. Apie auselės pažeidimą signalizuoja pavėluotas arba netikslus pavarų perjungimas.
 

Moteriški dviračiai