Mes naudojame slapukus siekdami individualizuoti Jūsų naršymo patirtį ir Jums rodomą turinį bei pateikti pasiūlymus, kurie būtų aktualūs būtent Jums. Paspaudę „sutinku“ arba toliau tęsdami naršymą svetainėje Jūs sutinkate su slapukų įdiegimu ir naudojimu. Savo sutikimą galėsite atšaukti bet kuriuo metu, pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Detaliau apie slapukus skaitykite čia

Kiek reikia dviračiui pavarų ir kaip jas teisingai perjungti?

Paskelbė Erikas 2021/11/29 0 Komentaras (-ai)

Kiek reikia dviračiui pavarų ir kaip jas teisingai perjungti?

\n\n

Įprasta, bet vis mažėjanti klaidinga nuomonė, kad kuo daugiau pavarų, tuo geriau. 

\n\n

Reikia užduoti klausimą, kuo geriau? Arba kam geriau?

\n\n

Šiandien galite rasti sprendimų nuo 1 iki 33 pavarų. Įvairiose kombinacijose: 1x7, 3x7, 3x8, 3x9, 1x11, 2x9, 3x10 (pirmas skaičius – žvaigždžių skaičius priekyje, antrasis – žvaigždučių skaičius gale). Padauginus šiuos skaičius, gaunamas maksimalus greičių skaičius, kurį galima „įjungti“ važiuodamas. 

\n\n

Ką reiškia "perjungti pavarą"?

\n\n

Pavarų perjungimas yra grandinės perkėlimas nuo vienos žvaigždutės ant kitos. Taip keičiasi pavaros santykis ir jėga „ant pedalų“. 

\n\n

 

\n\n

Kodėl dviračiui reikalingos pavaros?

\n\n

Visų pirma, dėl patogumo. Pavaros leidžia taupyti energiją ir pasirinkti patogų jėgos paskirstymą, atsižvelgiant į:

\n\n
    \n\t
  • Kelio reljefą (plokštuma, pakilimas ar nusileidimas, pagreitis arba sklandus stabdymas);
  • \n\t
  • Kelio dangos kokybę (plentas, kaimo kelias, kalnai);
  • \n\t
  • Reikalingą greitį;
  • \n\t
  • Oras (pavėjui arba priešpriešinis vėjas);
  • \n\t
  • Dviratininko fizinę būklę.
  • \n
\n\n
    \n\t
  • Su tinkama pavara:
  • \n\t
  • Judėti greičiau ir ekonomiškiau (fizinės jėgos atžvilgiu);
  • \n\t
  • Ilgėja dviračio komponentų tarnavimo laikas; 
  • \n\t
  • Sumažėja kelių sąnarių apkrova. 
  • \n
\n\n

Taip pat greičiau važiuosite nuokalne, lengviau kilsite į įkalnes su mažiau pastangų arba važiuosite patogiu pastoviu greičiu.

\n\n

Kiek būna pavarų?

\n\n

\n\n

 

\n\n

Kasetės gale, jei dviratis bėginis paprastai yra nuo 5-11 žvaigždučių. Taigi transmisijos yra 5/6/7/8/9/10/11 pavarų.

\n\n

Jei dviratis turi 6-7 greičius, tai reiškia, kad jis turi vieną priekinę žvaigždutę (pavarą) ir galinę 6-7 žvaigždučių kasetę. Jei 18 ir daugiau - yra 3 žvaigždutės priekyje ir gale 6-7 žvaigždučių kasetė. Kartais galinės kasetės yra 9-10-11 žvaigždučių, o tai leidžia padidinti pavarų skaičių iki 27-30.

\n\n

 

\n\n

Priekyje paprastai yra nuo 1 iki 3 žvaigždučių. 

\n\n

 

\n\n

Kodėl anksčiau buvo gaminami dviračiai su kuo daugiau pavarų?

\n\n

 

\n\n

Ne be reikalo buvo manoma, kad kuo didesnis konkretaus dviračio pavarų skaičius, tuo tikslesnę pavarą galima pasirinkti konkrečiam reljefui. Taip ir yra.

\n\n

Tačiau ir šiandien prieita prie išvados, kad dviračiui pakanka mažiau žvaigždučių. Taip sutaupoma svorio, nes pašalinamos papildomos žvaigždės priekyje ir priekinis pavarų perjungiklis. 

\n\n

Kiek tai kainuoja?

\n\n

 

\n\n

Tendencija tokia, kad kuo aukštesnės klasės transmisija – nuo ​​7 iki 11 greičių, tuo ji brangesnė. 

\n\n
    \n\t
  • 7-9 greičių kasetės komplektuojamos ant mėgėjiškų dviračių;
  • \n\t
  • Ant vidutinės klasės dviračių galima rasti 10 pavarų;
  • \n\t
  • Profesionaliuose modeliuose yra 11 ir net 12 greičių versijos. 
  • \n
\n\n

Kuo daugiau žvaigždžių bus kasetėje, tuo jos bus arčiau viena prie kitos ir grandinė bus plonesnė. Nuo to tokio gaminio kaina bus didesnė, o patvarumas – mažesnis. 

\n\n

Nuotraukose 10 ir 11 pavarų kasetės.

\n\n

\n\n

Ką reiškia transmisijos 48x36x26T aprašyme esantys skaičiai?

\n\n

 

\n\n

Jie nurodo žvaigždučių dantų skaičių. Jei esate pradedantysis, tada informacija jums beveik nenaudinga, nes nėra su kuo palyginti. Tačiau jei jau esate patyręs dviračių entuziastas, galite pasirinkti naują transmisiją arba dviratį pagal savo pageidavimus, atsižvelgdami į ankstesnių dviračių patirtį. 

\n\n


\nKaip tinkamai perjungti dviračio pavaras

\n\n

 

\n\n

Jei norite, kad grandinė ir žvaigždutės tarnautų kuo ilgiau, rekomenduojama perjungti esant minimaliai apkrovai. Paaiškiname - kad perjungimas kylant į kalną labai apkrauna transmisiją, o tai gali sukelti situacijas iki permetėjo sulaužymo arba grandinės nutraukimo.

\n\n

Be to, stenkitės perjungti pavaras anksčiau – prieš kylant į kalną ir neskersuokite grandinės. 

\n\n

\n\n

Pavarų perjungimo gedimai.

\n\n

Pavažinėjus kurį laiką, nesvarbu, ar sutepsite grandinę, ar ne, gali prireikti dėmesio pavarų mechanizmui. Grandinė gali netiksliai permetinėti pavaras. Problemos gali būti tokios:

\n\n
    \n\t
  • Pavarų perjungimo trosas ištemptas – jį reikia įtempti ant pavarų perjungiklio ar permetėjo;
  • \n\t
  • Šarvo viduje susikaupė per daug nešvarumų – geriau jį pakeisti kartu su troseliu;
  • \n\t
  • Nersueguliuotas galinis pavarų perjungėjas - reikalingas derinimas, geriau dirbtuvėse.
  • \n
\n\n

Kokie yra pavarų rankenėlių tipai?

\n\n

Jie perjungia pavaras ant vairo – pavarų perjungėjai. Būna šių tipų:

\n\n
    \n\t
  • sukamoji - pavaros perjungiamos sukant rankenėlę;
  • \n\t
  • (revoshift ir grip-shift) - pasukus rankeną į save arba nuo savęs, keičiamas greitis.
  • \n
\n\n

\n\n
    \n\t
  • svirtinis (shifter)– pavaros perjungiamos specialiomis svirtimis. 
  • \n\t
  • Specialios pirštų svirtys. Viena perjungia į didesnį greitį, kita į mažesnį. Šie pavarų perjungėjai daugeliui dviratininkų patogesni, mažiau įnoringi, lengviau prižiūrimi, tačiau brangesni. 
  • \n
\n\n

\n\n

Paprastai kairysis pavarų perjungiklis yra atsakingas už trijų priekinių pavarų perjungimą, o dešinė – galinės kasetės. Taigi, kairysis pavarų perjungėjas ir žvaigždutės naudojami ženkliam apkrovos padidinimui ar palengvinimui. Dešinys perjungėjas - nežymiam apkrovos pokyčiui kelionės metu.

\n\n

Kas yra kadensas (ritmas)?

\n\n

Kalbant paprastai, keičiant greitį, keičiasi ritmas . Kadensas – tai pedalų sukimo dažnis ir reikalinga jėga jiems sukti. Kadensas yra svarbus jėgos ir naudos sveikatai požiūriu, kad tolygiai paskirstytų energiją, sunaudotą minant pedalus. 

\n\n

 

\n\n

Manoma, kad optimalus ritmas yra 60–100 apsisukimų per minutę. 
\n
\nJei važiuojate įkalne arba nelygiu reljefu, turite įdėti daug pastangų, kad galėtumėte minėti pedalus, o tai per ilgą laiką gali sukelti artritą. Įjungę lengvesnę pavarą, lengviau minsite pedalus, sumažinsite raumenų ir sąnarių įtampą, tačiau dviratis važiuos lėčiau.

\n\n

Lygioje trasoje ar leidžiantis nuo kalno reikia įjungti didesnę pavarą, tada reikia daugiau pastangų minant pedalus (lyginant su modeliais be greičių ar kitokiom pavarom), tačiau dviratis taps greitesnis, stabilesnis, jis judės sklandžiau ir stabiliau. 

\n\n

Taigi, kiek greičių reikia, kad būtum laimingas? 

\n\n

 

\n\n

Jei važiuojate tik takais parke ar šaligatviu, jums tikrai nereikia pavarų dviračiui. Tačiau važiavimo ilgų kelionių su pakilimais, nusileidimais ir lygiomis vietomis gerbėjai, tikri sportininkai įvertins šį parametrą. 

\n\n

Sulankstomiems ir miesto dviračiams nereikia daugiau nei 7-9 greičių. Jiems pasakymas „kuo daugiau, tuo geriau“ neveikia.

\n\n

Vidutinės ir aukščiausios klasės kalnų dviračiams 1x10, 1x11 (vienos žvaigždės priekyje ir 10-11 gale) sprendimai jau prieinami šiandien. Tuo pačiu metu net ir kalnuotam reljefui pakanka „tik“ 10-11 greičių. Prieinamesniuose dviračiuose dažniau naudojami tokie variantai kaip 3x7, 3x8, 2x8, 3x9. 

\n\n

Mėgėjiškam važiavimui pakanka 18 greičių. Važiuojant mieste, parke ar miške pakanka mažesnio pavarų skaičiaus. 

\n\n

www.dviraciai-pigiau.lt

\n\n

 

\n\n

 

\n\n

 

Rašyti komentarą