Dviračių ventilių tipai

 

Dviračių kamerose rasite trijų tipų ventilius. Sunku juos supainioti vienas su kitu, nes kiekvienas atrodo skirtingai ir turi šiek tiek skirtingus oro pumpavimo ir išleidimo būdus.

 

Dunlop ventilis

 

 

Šio tipo ventiliai vis dar randami kai kuriuose miesto ir vaikiškuose dviračiuose. Jie praktiškai nemontuojami ant kalnų ir plento dviračių. Dunlop ventilis dažnai žymimas simboliu DV (Dunlop Valve). Tokio tipo ventiliai pripučiami kaip ir Presta – tiesiog uždėkite pompą ant ventilio antgalio (ir galbūt užblokuokite, jei pompa turi tokią galimybę). Norėdami išleisti orą iš kameros, atsukite ventilio viršuje esantį žiedą ir ištraukite antgaliuką.

Šio tipo ventilis turi keletą trūkumų. Padangų slėgį ne visada įmanoma patikrinti pripūtimo metu. Taip pat sunku išleisti šiek tiek oro iš kameros. Kamerų su šiuo vožtuvu naudotojai taip pat gali skųstis jo sandarumu, nors tai gali priklausyti nuo pačios kameros kokybės.

 

Presta ventilis

Prieš keletą metų „Presta“ vožtuvai daugiausia buvo naudojami plento dviračiams, nes jie vieninteliai telpa į siaurus ratlankius. Šiuo metu jie taip pat labai dažnai montuojami kalnų, kroso, trekingo ir miesto dviračiuose. Iš kur toks populiarumas, sunku pasakyti. Egzistuoja teorijos, kad mažesnis ratlankio skylės skersmuo jo neapkrauna tiek, kiek automobilio ventiliai.

Presta kartais dar vadinamas prancūzišku ventiliu ir pažymėtas simboliu FV (prancūziškas vožtuvas) arba SV (Sclaverand Valve). Norėdami pripūsti kamerą su tokiu vožtuvu, atsukite jo galiuką 1,5-2 apsisukimų (geriausia neatsukti iki galo, nes jis lengvai pažeidžiamas) ir uždėkite ant pompos antgalio. Išleisti orą taip pat paprasta – šiek tiek atsukite antgalį ir paspauskite jį pirštu. Tokiu būdu galite lengvai išleisti šiek tiek oro, jei per daug pripučiate kamerą.

Itališko tipo ventilis, pažymėtas simboliu RV (Regina Valve), yra vizualiai panašus (nors ir šiek tiek kitokia vidinė struktūra ). Tokių kamerų neturime, bet be problemų, esant reikalui, galite pakeisti į kameras su Presta vožtuvu.

Presta vožtuvo adapterį automobiliui galite įsigyti dviračių parduotuvėse . Jis užsukamas ant atsukto Prestos antgalio, kai po ranka turime tik pompą su automobiliniu ventiliu, arba degalinėje.

Pagrindinis „Presta“ vožtuvų trūkumas yra jautrumas „kaiščiui“, kuris atsukamas nuo vožtuvo prieš pripučiant. Jei jį per daug susuksite, jis gali susilenkti ir kliudyti jį pripučiant arba išleidžiant orą. Tačiau jei užsukama neperlenkiant lazdos, žalos rizika nėra didelė.

 

Schrader ventilis (automobilinis ventilis)

Šis ventilis pažymėtas simboliu AV (Auto Valve). Tai populiarus ventilis dviračių kamerose, nors pastaruoju metu susidaro įspūdis, kad jis praranda savo pozicijas prieš vožtuvą „Presta“. Šį vožtuvą taip pat galima rasti dviračių oro amortizatoriuose (tiek priekiniuose, tiek galiniuose). Tik verta atminti, kad tokius amortizatorius pripūsti paprasta pompa nėra geriausia mintis (reikia specialios pompos amortizatoriui ).

Kameros su šiuo vožtuvu gali būti pripučiamos automobilinie pompa (pvz., degalinėje) ir praktiškai bet kokia dviračio pompa. Jame nieko atsukti nereikia, tiesiog užmaukite pompos galą ant ventilio (ir galbūt užblokuokite). Norėdami išleisti kamerą automobilio ventiliu, įspauskite vidinį kaištį. Kartais tai galima padaryti ir nagu, bet geriau turėti po ranka atsuktuvą ar dar ką nors, kad jį įspaustumėte.

Minusai? Daugeliui ratlankių jis kiek per storas, bet tada tinka Presta. Didžiausios problemos su automobilio vožtuvu yra tada, kai gamintojas iš jo pašalino išorinį sriegį ir ratlankį priveržiančią veržlę. Esant tokiai situacijai, ventilis niekaip neprilaikomas ir gali iššokti pumpuojant arba net pasislėpti ratlankyje, jei kamera nėra pripūsta.