Dviračio surinkimas iš dėžės 


Pradėkime nuo to, kad jei turite galimybę, niekada nesurinkite dviračių patys. Nepriklausomai nuo to, ar dviratis suaugusiems, ar vaikiškas dviratis, surinkti yra gana sudėtinga užduotis. Tai patikėkite meistrams, kurie turi patirties ir išmano visas surinkimo subtilybes. Surinkimo metu dažnai pasitaiko „avarinių situacijų“ - dviratis nesureguliuotas, ratas netinkamai pritvirtintas, varžtai netinka ir pan.
Specialistas, kuris tai daro kiekvieną dieną, užtruks 5–10 minučių, jis greitai suras trūkstamos dalies pakaitalą ir išspręs problemą. Jums tai gali virsti tikru „košmaru“. Taigi pagalvok, ar verta?
Taigi, grįžkime prie dviračio dėžėje. Dviratis yra dėžėje, dalinai išardytas. Tai daugiausia daroma siekiant sumažinti dviračio transportavimo išlaidas, taip pat apsaugoti dviratį nuo išorinių poveikių. Nuo dviračio nuimtas priekinis ratas, vairas, balnas ir pedalai. Visas papildomas dalis – sparnus, veidrodėlius, ragus, atšvaitus teks montuoti patiems.
Surinkimui jums reikės gero 15 mm veržliarakčio (arba specializuoto rakto pedalams), 5 mm šešiabriaunio rakto ir greičiausiai 4, 6, 8 mm šešiabriaunių raktų, taip pat gali prireikti 10, 9 ir 8 dydžio veržliarakčių, kryžminio atsuktuvo PH2,vidutinio dydžio replės.

IŠPAKAVIMAS
•    1. Išimkite dviratį ir visas dalis iš dėžutės, tada išdėliokite visas nesurinktas dalis.
•    2. Nuimkite visą kartoną ir pakuotę nuo dviračio rėmo.
•    3. Nuimkite plastikinę apsauginę pakuotę nuo ašių. Atsikratykite visos tos nereikalingos pakuotės. Ji reikalinga tik transportavimui.
•    4. Garantiniame talone užsirašykite rėmo serijos numerį (dažniausiai rasite apvertę dviratį po centine ašimi).

SURINKIMAS

Srieginės jungtys
Daugumos MTB dviračių srieginių jungčių medžiaga yra aliuminis, o varžtai dažniausiai yra plieniniai. Todėl juos reikia priveržti nenaudojant per didelės jėgos, kad sriegis nenutrūktų. Jis nesisuka - nereikia veržti per jėgą, bet verta pasitikrinti ar sriegiai švarūs, ar nėra įtrūkimų, ar sriegis apskritai tinka šiam varžtui, kur ketini jį įsukti. Sriegio žingsnis gali skirtis. Geriau nuvalykite sriegį (pavyzdžiui, adata ar aštria yla).

Ratai
•    Suraskite priekinio rato sukimosi kryptį (pavyzdžiui, rodyklę ant padangos su kryptiniu protektoriumi). Jei nėra jokių ženklų, galite jį įdėti bet kuria puse .
•    Priekinį ratą įstatykite į šakę taip, kad rato ašis tvarkingai tilptų į jos griovelius.
•    Ekscentriką įstatykite į priekinio rato stebulės ašį taip, kad ekscentriko ąselė būtų kairėje dviračio judėjimo kryptimi, o spyruoklės būtų abiejose stebulės pusėse siaurais krašteliais link centro.
•    Padėkite ekscentrinį skirtuką lygiagrečiai rato ašiai ir pirštais priveržkite plastikinę veržlę, tada užsapauskite ekscentrinį skirtuką. Ratas turi būti tvirtai pritvirtintas, bet neturėtumėte jo priveržti iš visų jėgų.

Stabdžiai
•    Labai rekomenduojama sutepti stabdžių trosus prieš įkišant juos į apvalkalus.
•    Jei jūsų dviratis turi ratlankio stabdžius, „užsekite“ juos.
•    Esant labai asimetriškam stabdžių svirčių išdėstymui, patikrinkite, ar ratas tinkamai sumontuotas šakės grioveliuose ir, jei reikia, pasukite ratą 180 laipsnių kampu, judindami ekscentriką.

Perjungėjai „shifteriai“
Taip pat rekomenduojama sutepti pavarų perjungiklio trosus prieš įkišant juos į šarvą. Taip pat atkreipkite ypatingą dėmesį į sklandų šarvų išdėstymą, kad pavarų perjugimo kokybė būtų geresnė. 
Vairo kolonėlė (dažniausiai jau sumontuota ant dviračio)
Sutepkite kosistenciniu tepalu vairo kolonėlės taurelės paviršių. Taureles reikia įspausti labai atsargiai, taip pat reikia žiūrėti, kad taurelės būtų teisingai sumontuotos (nesumaišykite viršaus ir apačios), taip pat įsitikinkite, kad taurelės yra įpresuotos lygiai. Jei ipresuosite kreivai, galite sugadinti vairo vamzdžio galą, kurį teks tvarkyti dirbtuvėse. Prieš presuodami vairo kolonėlės taureles galite įdėti į šaldiklį – lengviau tilps.
Vairo iškyša ir vairas
Patikrinkite, ar vairo iškyša nėra apversta, kad būtų mažesnių matmenų transportavimo metu (MTB dviračiams vairo iškyša dažniausiai turi teigiamą kampą ir pakelta keliais laipsniais į viršų); jei iškyša žiūri žemyn, o užrašai ant jos yra apversti, reikia apsukti. Atsukite viršutinį vairo iškyšos varžtą.  Nuimkite iškyšą nuo koto, apverskite ir uždėję atgal, atsargiai priveržkite viršutinį vairo kolonėlės varžtą tokia jėga, kad pašalintumėte vairo kolonėlės laisvumą, bet ne tiek, kad pajustumėte pasipriešinimą sukant vairą.  Įstatykite vairą simetriškai į iškyšą ir tolygiai priveržkite 2 arba 4 varžtus 5 mm (4,6 mm) šešiabriauniu veržliarakčiu, kad stabdžių svirtys būtų nukreiptos žemyn 30–45 laipsnių kampu nuo horizontalės. Sureguliavę vairą gerai pritvirtinkite, kad išvengtumėte galimų sužalojimų ateityje. Prieš priverždami vairą, turite įsitikinti, kad šakė ir priekinis ratas yra tinkamoje padėtyje, rato ašis visada pasislenka į priekį strypo ašies atžvilgiu, diskinio stabdžio rotorius visada yra kairėje pusėje. važiavimo kryptis (jei stabdžiai yra ant ratlankio, tai kalnų ir miesto dviračiuose jie visada yra ant priekinės šakės dalies). Būtina patikrinti visus trosus, kad jie niekur nebūtų suspausti ir nesitrinti.
Ragai
•    Jei jūsų dviratis turi ragus, pasukite juos maždaug 20–30 laipsnių kampu į priekį nuo horizontalios padėties, tada priveržkite varžtus. 
Balnas
•    Įstatykite balną į rėmą ir ekscentriku priveržkite norimame aukštyje. Suspaudimo jėga reguliuojama reguliavimo varžtu, kaip ir ant ratų stebulių, prispausto ekscentriko sukti nereikia.
Pedalai
•    Kiekvienas pedalas yra prisukamas prieš dviračio judėjimo kryptį. Atitinkamai, kiekvienas pedalas - dešinysis ir kairysis - turi skirtingą sriegį, tai yra, kairysis ir dešinysis pedalai skiriasi! Suraskite pedalą su raide „L“ ašies gale. Tai kairysis pedalas su kairiaisiais sriegiais, t.y. jis įsukamas į švaistiklio svirtį prieš laikrodžio rodyklę. Dešinysis pedalas („R“) turi dešinįjį sriegį.
•    Tinkamai priveržkite pedalus naudodami 15 mm atvirą veržliaraktį (6 mm arba 8 mm šešiakampį). Labai svarbu tvirtai priveržti pedalus – jie gali atsisukti.