
Kada keisti grandinę
Grandinė tikriausiai dažniausiai keičiama kalnų dviračio dalis, po stabdžių trinkelių. Žinoma, viskas priklauso nuo eksploatacijos sąlygų: kuo didesnė apkrova grandinei ir važiavimas per purvynus bei bekeles, tuo greičiau susidėvi grandinė, ir kitos dviračio dalys. Svarbu suprasti, kad grandinė dėvisi tolygiai, o kasetė (galinis žvaigždžių blokas) su susidėvėjusia grandine susidėvi daug greičiau (nors jos resursas yra 3 kartus ilgesnis, nei grandinės), ir kad nereikėtų šių mazgų keisti kartu, reikia tikrinti grandinės susidėvėjimą.
Yra trys pagrindiniai būdai pasikeisti grandinę. Pirma, pati paprasčiausia - yra nusipirkus dviratį važiuoti nekeičiant grandinės, kol ji išsitemps iki tokio lygio, kad minant su apkrova peršokinės per žvaigždutes ir bus neįmanoma normaliai įsibėgėti. Taip galima pravažiuoti iki 5000 km. Ir tik tada pasikeisti. Atsižvelgiant į tai, kad grandinės resursas 3 000-4 000 km, tai gali atrodyti daug. Tačiau tada reikės pakeisti ne tik grandinę, bet priekinį ir galinį žvaigždžių blokus. Tai pats paprasčiausias ir brangiausias būdas.
Antras būdas, pavadinkim jį - trys grandinės ratu. Naudojamos 3 grandinės (geriau vienodos), kurios keičiamos iš eilės ratu kiekvienus 500-1 000 km, vienodai dėvėsis su žvaigždėmis ir kasete. Matuoti grandinės susidėvėjimą patartina su specialiais įrankiais, o ne pravažiuotu atstumu, pigios grandinės gali tarnauti 2-3 kartus mažiau už brangias. Kaip rezultatas, žvaigždės ir kasetės atitarnaus joms skirtus 10 000-12 000 km, ir kiekviena iš 3 grandinių 3 000-4 000 km. Nesunku apskaičiuoti , kad šis metodas , palyginti su pirmuoju leidžia sutaupyti iki 50 % jūsų pinigų, bet reikės stebėti grandinės būklę. Geriausia, jei grandinė ir kasetė bus vienos klasės – ilgiau ir tiksliau dirbs sistema.
Jei ant dviračio yra brangi žvaigždžių sistema, galima naudoti vidutinio lygio grandinę ir pakeisti ją į naują kiekvienus 1 000-2 000 km , vengiant pernelyg didelio nusidėvėjimo. Tai žymiai pratęs kasetės ir priekinio žvaigždžių bloko tarnavimo laiką, kurie gali atitarnauti iki 20 000 km! Tai trečias būdas, tinkantis ir aukštos klasės dviračiams .
Susidėvėjus grandinei pastebimai blogėja pavarų persijungimas, visai pigios grandinės gali net visai neprašokinėti ant kitų žvaigždžių, netgi ne visiškai susidėvėjusios. Tai atsitinka todėl, kad grandinė turi specialią formą, o žvaigždės specialius išsikišimus kabinančius grandinę ir permetančius ant kitos žvaigždės. Net su tiksliai sureguliuotais jungikliais gali būti sunku perjungti greitį dėl susidėvėjusios grandinės. Svarbu važiuojant grandinės neskersuoti, taip pat reguliariai plauti ir tepti, specialiu tepalu
Rašyti komentarą