Patarimai, kaip parinkti vaikišką dviratį 

Po ilgos žiemos ir blogo oro vaikai trokšta judėjimo. Ir geriausia priemonė aktyviai veiklai - dviratis. 

Renkantis "geležinį žirgą", vadovaukitės patarimais, kad galėtumėte jį naudoti pagal paskirtį, o ne grožėtis pasikabinus ant sienos. 

1. Įvertinkite vaiko amžių.

Pasirinkite dviratį, kurio konstrukcija tinka vaikui pagal amžių ir fizinį išsivystymą. 

Vaikams, visai neseniai, sėdėjusiems vežimėlyje, idealus pasirinkimas būtų triratis draugas. Stabili ir lengvai valdoma konstrukcija geriausiai tinka mokytis tinkamai minti pedalus ir laikyti vairą.

Vaikams 95-115 cm (3-6 metų amžiaus) yra keturių ratų dviračiai . Jie jau panašūs į suaugusiųjų modelius, tačiau turi ypatumų. Pagrindinis iš jų -  nuimami pagalbiniai ratai, kurie tvirtinasi prie galinio rato. Kol vaikas mokosi važinėti ant dviejų ratų,  jie neleidžia kristi ant šono jei prarandama pusiausvyra. 

Dviračiuose paaugliams šoniniai ratai nesistato, ir jie yra labai panašūs į suaugusiųjų dviračius, tik mažesni ir lengvesni. Ši grupė yra skirta vaikams, kurių ūgis 115-155 cm ( 6-13 metų). 

2. Orientuokitės į vaiko ūgį.

Ne visi vaikai vienodai auga. Todėl, perkant dviratį vadovaukitės ne tik pagal amžių ir vairavimo įgūdžius, bet ir į ūgį - tai lemia ratų skersmenį ir dviračio rėmo ilgį. Norėdami sužinoti, kokie ratlankiai tinka jūsų vaikui, padalinkite jo ūgį iš 2,5 ir dar kartą iš 2,54  (1 colis). Pavyzdžiui, ūgis 110 cm: 110 / 2,5 / 2,54 = 17,3 cm. Taigi, jūs turite pasirinkti iš dviračio su 16 ar 18 colių ratais. Ratų skersmuo vaikų ir paauglių dviračiuose yra 10,12,14,16,20 arba 24 colių. 

Be ratų dydžio svarbu pasirinkti tinkamą rėmo ilgį. Optimalus atstumas nuo vairo iki priekinio krašto sėdynės –  ilgis nuo alkūnės iki vaiko pirštų galiukų. 

3. Pasimatuokite prieš pirkdami. 

Leiskite savo vaikui prieš perkant dviratį pasimatuoti. Tarp rėmo ir tarpvietės atstumas turi būti ne mažesnis kaip 10 cm, kad, esant būtinybei važiuojant galima būtų nušokti. Sėdynę ir vairą reguliuokite taip, kad kojos laisvai pasiektų pedalus ir "pilotas" nesikūprintų ir nelinktų virš vairo.