Daugelis, galbūt beveik visi kalnų dviratininkai, nelaukia rudens ir žiemos atėjimo. Kai kurių MTB gerbėjų tai nesustabdo, perka savo MTB draugui žiemines dygliuotas padangas, ir važinėja žiemą. Deja dangos sukibimas yra ne toks kaip vasarą, net su dygliuotom padangom. Ypač tada, kai keliai yra apsnigti ir nevalyti, per pusnis su dviračiu jau sunkiai bepravažiuosi, tenka ir  pasistumti :( Bet yra keletas MTB rūšių sukurta specialiai važiuoti sniegu, apie kai kuriuos iš jų galbūt jau girdėjote.

 

 

Snow bike dviračius sunkiai galima pavadinti dviračiu, tai greičiau snieglentė su prie jos primontuotu dviračio rėmu, ir rėmas ne kalnų dviračio o BMX-o. Snow bike yra keletas tipų, pagrindinis skirtumas tarp jų slidžių kiekis. Dažnai snow bike būna su dviem plačiomis slidėmis, su dviem siauromis slidėmis su trimis siauromis slidėmis ir su keturiomis (iš kurių dvi yra montuojamos ant kojų).

 

Pirmasis žiemos dviratis, kuris yra labiausiai žinomas. Vadinasi jis Ktrak. Išrastas Kanadoje, tai nėra dviratis, o komplektas, skirtas modifikuoti jūsų dviratį žiemai. Rezultate gausite kalnų dviračio ir sniegaeigio hibridą.

Vietoj priekinio rato montuojasi slidė, o gale montuojasi ratas su vikšru ir kaip visada galite minti pedalus, nebuksuodami net per pusnis. MTB matmenys padidėja, bet jūs galite važiuoti kartu su slidininkais ir snieglentininkais greitai ir lengvai. 

Tiesą sakant žieminio dviračio Ktrak privalumai yra kartu ir trūkumai. Mieste, kur dažnai pasitaiko pliko asfalto nelabai bepavažiuosi,  jo stichija yra snieguoti kalnai ir miškai. Todėl daugiau važinėja slidinėjimo trasose, tačiau ir per pusnis prasivažiuoti, kaip jau minėta, jokių problemų.

 

 

Kitas dviratis žiemai - Ice Bicycle. Šį žiemos dviratį išrado amerikiečiai specialiai važinėti Antarktida! Kur buvo sėkmingai išbandytas. Ice Bicycle pritaikytas darbui ypač žemomis temperatūromis, ir žinoma važiavimui per sniegą. 

Ice Bicycle nebijo šalčio, tik pedalus bus sunkoka minti su tokiomis plačiomis padangomis. Beje, Ice Bicycle pagamintas remiantis specializuotu kalnų dviračiu ETB-X1, skirtu JAV specialiosioms pajėgoms, t.y. iš pradžių ji buvo pritaikytas stipriems žmonėms. Yra versija su elektros varikliu Hanebrink.

 

 

 

Fatbike dviračiai pasižymi aukštu pravažumu įvairių tipų labai blogos kokybės danga, kurios blogai arba iš vis nepravažiuojamos kitų tipų dviračiais, kaip antai: sniegas, smėlis, aukšta žolė ir t.t. Slėgis kamerose yra nuo 0,2 iki 2 atmosferų. Padangų plotis 3,5-4,8 colių, ratlankio plotis nuo 65 iki 100 mm. Būtent žemas slėgs kamerose yra esminis šio tipo dviračiams kartu su padangos pločiu.