Dažniausiai pasitaikantys dviračio gedimai 

Jei dažnai važinėjate dviračiu, anksčiau ar vėliau teks susidurti su gedimu ar poreikiu reguliuoti. Išsiaiškinkime, kam turite būti pasiruošę. Smulkius defektus, greičiausiai, galite pataisyti patys. Kitiems reikės apsilankyti dviračių remonto dirbtuvėse.


Nuleistas ratas

Turbūt dažniausia problema. Pasitaiko dviem atvejais: sugedęs ventilis arba pradurta kamera. Norėdami atlikti diagnostiką, turite nuimti kamerą nuo dviračio rato ir pripūsti. Jei skylė didelė, tada iš garso suprasite, kur ji yra. Panardinus kamerą į vandenį, nesunkiai galima rasti mažas skylutes. Pamatysite, kaip plona burbuliukų srovelė išeina iš pradūrimo vietos arba iš ventilio. Jei problema yra ventilyje, gali užtekti pakeisti vožtuvą, jei nepadeda tada kamerą teks keisti, o jei problema yra pradūrimai, dažniausiai kamerą galima tiesiog suklijuoti.

Jei pradūrimai kartojasi, dažniausia priežastis yra aštrus daiktas padangoje, likęs po pirmojo pradūrimo. Nuimkite ratą nuo dviračio, išardykite padangą ir pirštais braukite per padangos vidinį paviršių, pabandykite surasti svetimkūnį.

Du lygiagretūs įplyšimai išilgai kameros atsiranda, dideliu greičiu užvažiavus ant kliūties: duobė stačiais kampais, bordiūras, status kelkraštis. Kamerą praplėšia nuo smūgio, dažniausiai ratlankis ir padanga taip nukenčia. Problemą galima išspręsti renkantis platesnes padangas ir padidinus padangų slėgį.

Jei pradūrimas įvyksta vidinėje ratlankio pusėje, problema gali būti, kad trūkusi arba prastos būklės ratlankio apsauginė juosta, apsauganti kamerą nuo stipinų galvučių, arba aštrūs ratlankio kraštai. Iš galvučių kyšančius stipinus reikia patrumpinti.

V-brake (ratlankių) stabdžiai nestabdo.
Jei stabdant, rankena remiasi į vairą, yra du dažniausiai pasitaikantys gedimai: susidėvėjusios stabdžių trinkelės, jas reikia pakeisti, jei jų būklė vis dar patenkinama, tiesiog patempti stabdžių trosą.

Jei stabdymas blogas, bet rankena nepasiekia vairo, gali būti dvi priežastys: stabdžių svirtys remiasi į sparną arba ant trinkelių ir ratlankio pateko alyvos. Pastarasis gedimas galioja ir diskiniams stabdžiams – pasitaiko, kad tepalo patenka ant stabdžių disko. Taip atsitinka dėl alyvos nutekėjimo iš stabdžių cilindriukų.


Stabdžių kaladėlės liečia diską arba ratlankį

Jei jūsų dviratis turi v-brake stabdžius ir sukant ratą viena kaladėlė nuolat trina ratlankį, tuomet galimi tokie variantai: kreivai įdėtas ratas, neteisingai sureguliuotos stabdžių svirtelės. Pirmasis išsprendžiamas atleidžiant ekscentriką, lygiai pastačius rato ašį į lizdą, ir priveržiant ekscentriką. Antrasis yra stabdžių svirčių reguliavimas.

Jei ratlankis kartais liečia kaladėlę, tada problema kreivame ratlankyje. Ratlankio tiesinimas reikalauja tam tikros patirties, todėl geriausia kreiptis į dviračių taisyklą.

Analogiška situacija ir su diskiniais stabdžiais. Jei diskas paliečia suportą, kai ratas sukasi, atlaisvinkite stebulės ekscentriką ir taisyklingai įdėkite ratą į šakės lizdą. Jei tai nepadeda, sureguliuokite stabdžius. Jei sukat ratą, rotoriaus kartais liečia kaladėles, reiškia jis sulinkęs. Iš esmės diską galima tiesinti mediniu ar guminiu plaktuku ant lygaus paviršiaus arba tiesinimo įrankiu jo nenuimant nuo rato. Tačiau kartą sulenktas jis bus labiau linkęs į tolesnę deformaciją, todėl turėtumėte pagalvoti apie disko keitimą - jie parduodami atskirai.


Ratas greitai sustoja, kai laisvai sukasi

Ratas gali būti neteisingai sumontuotas arba nesureguliuoti stabdžiai. Todėl stabdžiai nuolat liečia ratlankį ar stabdžių diską. Žr. aukščiau, kaip tai išspręsti. Kita galima priežastis – per daug suveržti guolių konusai. Norint pašalinti šią problemą, reikės iš naujo sureguliuoti guolių suveržimą.


Grandinė peršokinėja

Neteisingas pavarų reguliavimas (su sąlyga grandinė ir žvaigždės yra geros būklės) gali sukelti tokį poveikį. Reikia tinkamai sureguliuoti pavarų perjungėjus ir grandinė nustos skristi.

Jei pavarų sistema labai susidėvėjusi, grandinė gali nuskristi arba peršokinėti. Paprastai tai stipriai jaučiasi esant didesnei apkrovai. Norėdami išspręsti problemą, turėsite pakeisti susidėvėjusias dalis.


Pavaros persijungia ne iš karto, arba iš viso nepersijungia

Paprastai problema atsiranda išsiderinus pavarų permetėjams. Tokiu atveju pakanka įprasto reguliavimo. Tačiau dažnai surūdiję troseliai ar purvu užsikimšę šarvai neleidžia tinkamai veikti pavaroms. Priklausomai nuo jų būklės, reikės sutepti arba pakeisti trsoelius ir šarvus ir tinkamai sureguliuoti.

Jei galinio pavarų perjungiklio plokštuma nėra lygiagreti rato plokštumai, tada problema yra sulenktoje perjungėjo auselėje ir atitinkamai išsiderinusios pavaros. Minimalus sulenkimas pataisomas ir lauko sąlygomis. Priešingu atveju laikiklį reikia pakeisti.


Ratų stebulės arba centrinė ašis traška

Pabandykite pajudinti ratą arba švaistiklius statmenai rėmo plokštumus kryptimi. Jei matote nors šiek tiek laisvumo, reikia keisti guolius, atlikti kapitalinį remontą arba sureguliuoti.


Apšerpetoję troseliai, sutrūkinėję šarvai

Jei pasišiaušęs troselio galas, užtenka jį atsargiai nupjauti ir suspausti specialiu antgaliu arba termiškai susitraukiančiu vamzdeliu. Kitu atveju reikia pakeisti.


Vairas „kala“ važiuojant per nelygumus

Greičiausiai problema slypi nesureguliuotoje vairo kolonėlėje arba susidėvėjusioje amortizuojančioje šakėje. Pirmąjį gedimą lengva pataisyti namuose, jei turite raktus ir suprantate, kurie varžtai yra atsakingi už reguliavimą. Šakės kojelių klibėjimą galima ištaisyti tik dirbtuvėse, ir tai ne visada.